10 de maig 2010

Tutoria entre iguals

COORDINADOR

Presentació Roberto, professor d’anglés.


1. Al centre hi ha un projecte de mediació, aquest taller té alguna cosa a veure en la mediació? Ens pots explicar breument en què consisteix i per què creus que es útil?


Els dos tallers no tenen res a veure. La intenció d’aquest és dur alumnes de diferents grups que destaquin pels seus resultats acadèmics en algunes matèries, així com altres que no aconsegueixen bons resultats en eixes matèries. L’objectiu és que s’ajudin entre ells. Els alumnes s’agrupen per parelles.

Tots els alumnes són de 2º d’ESO, el taller no està obert a alumnes de Bat., crec que hauria millorat el funcionament.

Crec que la idea és molt bona, però perque resulti útil realment s’hauria d’haver mirat molt millor el perfil de l’alumnat. De vegades els problemes acadèmics van units a manca d’hàbits o d’interès i això dificulta molt la feina.


2. Com va sorgir la idea d’aquest taller i quin tipus de feina es fa?


3. Aquest taller s’inclou dins un programa de col.laboració amb altres centres. Ens pots explicar quins són aquestos centres, quin tipus de feina feu, si hi ha intercanvis d’experiències, esteu en contacte, etc?


Ídem que Luis


4. Quants alumnes participen en el projecte? Com s’ha fet el procés de selecció?


Van començar 23 en 2 grups diferents, hi ha hagut 3 baixes. Els alumnes van escollir entre tots els tallers i des de prefectura d’estudis es van distribuir, canvien cada trimestre.


5. Vols afegir alguna cosa més? (Valoració de la feina, implicació dels alumnes, curiositats,etc.)


Crec que s’ha de tenir molt en compte el perfil de l’alumnat que participe en el taller. No només han de tenir resultats bons/dolents, sinó també voluntat d’ensenyar així com d’aprendre. No s’ha de pensar que aquesta hora es dedica a fer els deures, sino que és un espai per millorar tècniques de feina, per aprendre a resoldre els dubtes...


Pense també que s’hauria de reduir el nombre d’alumnes participants i, si fos possible comptar en la col.laboració d’estudiants dels nivells més alts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada