10 de maig 2010

Teatre

COORDINADORA: Rosa Rodríguez, profesSora de ciències socials

1. Com va sorgir la idea d’aquest taller? És la primera vegada que organitzes un d’aquestes característiques o ja havies treballat en algun projecte semblant? Si és així, com i quan va ser?


La cap d’estudis de 2º, Lourdes, va plantejar en una de les reunions de tutors la possibilitat de treballar amb projectes a l’hora de l’alternativa a la religió. Jo havia ja pensat abans aquesta possibilitat de treballar amb textos teatrals breus i em vaig decidir a engegar aquest taller.

Si que havia treballat abans, fa molts anys, precisament en “Taller de joguines” de Benet i Jornet.


2. Es suposa que t’agrada el teatre, només com espectadora o també com actor/actriu o qualsevol altra feina relacionada.


Vaig estar fent teatre infantil amb l’Institut d’Estudis Eivissencs una temporada, com actriu dos anys i com espectadora, sempre m’agrada el teatre.


3. Quina feina feu en les sessions: lectura dramatitzada, improvisació, expressió corporal, etc?


El primer que hem fet és una lectura col.lectiva al gimnàs perquè els alumnes conegueren el text. Es van dividir els alumnes en dos grups per poder treballar millor i en les 2 sessions setmanals que tenim el que estem fent ara és la dramatització.


5. Montareu alguna obra? Si és així quina, com es va triar, com es van distribuir els papers dels actors i qualsevol altra dada d’interès.


La intenció és representar el “Taller de joguines” de Benet i Jornet. Hi ha hagut una modificació a arrel d’un petit problema. Del grup d’alumnes inicials uns van deixar de venir, aixó va provocar que una de les obres quedara sense suficients actors, amb la qual cosa no es podia representar. Al mateix temps uns quants alumnes que participaven en aquesta obra quedaven, en consequència sense obra. Dues alumnes, Claudia i Maria, es van oferir per escriure una petita obra , “L’amor en la revolució industrial”, per recolocar aquests alumnes.

Pel que fa als papers dels actors, s’han distribuit una mica a l’atzar, no ha estat cap problema distribuir els personatges.


6. Fareu alguna representació per la resta de companys?


Farem la representació el dia del centre, el 23 d’abril.


7. Quants alumnes participen en el projecte? Com s’ha fet el procés de selecció?


En el meu grup són 20 als quals s’han d’afegir els del grup de la Lidia. Tots són actors, a excepció del Jordi Jiménez, qui s’encarrega dels decorats i de la música. Podiem dir que s’encarrega de la direcció artística: projecció d’imatgens, vestuari...


8. Vols afegir alguna cosa més? (Valoració de la feina, implicació dels alumnes, curiositats,etc.)


Crec que és un projecte interessant, els alumnes, no tots, s’han implicat molt i estan gaudint de la feina. Crec que el teatre ajuda a millorar molts aspectes entre ells, per exemple, la por a parlar en públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada